Visitekaartjes afmetingen

Het voordeel van visitekaartjes mag niet worden onderschat. Veel ondernemingen denken dat het maken van visitekaartjes tegenwoordig weinig zin heeft. Dit aangezien we in het digitale tijdperk leven. Tegenwoordig wordt veel reclame enkel nog via internet gemaakt. Dit is natuurlijk ook logisch, want het internet is tegenwoordig voor steeds meer mensen toegankelijk. Dit heeft dan ook als resultaat dat je daar een goede doelgroep mee kunt bereiken. Bovendien heeft het adverteren via internet ook zo zijn voordelen, aangezien je vaak per klik hoeft te betalen. Je betaalt dus geen advertentiekosten die voor de rest weinig zin hebben. Maar online adverteren heeft ook zo zijn nadelen.


Een groot nadeel van online adverteren is dat de concurrentie over het algemeen zeer groot is. Dit zorg ervoor dat je veel kennis van online adverteren moet hebben, voordat het een beetje effectief kan zijn. Als je dus geen kennis hebt van adverteren online, is de kans groot dat je snel wordt ingehaald door andere snelle vogels. Dat is natuurlijk iets wat je ten alle tijden wilt voorkomen. Om ervaring in online adverteren te hebben, ben je dus veel tijd nodig. Maar niet alleen tijd, maar het kan ook geld kosten om expertise in te winnen. In sommige gevallen kan het daarom verstandiger zijn om offline te adverteren

De voordelen van ouderwets adverteren

Aangezien iedereen tegenwoordig bijna via internet adverteert, zal dit er dan ook in resulteren dat je offline minder concurrentie hebt. Veel ondernemingen hechten bijvoorbeeld geen waarde meer aan offline-adverteren en jij als ondernemer kunt daar dan dankbaar gebruik van maken. Je kunt er zo namelijk gemakkelijker uitspringen met je onderneming en dat is zeer voordelig. Met offline-reclame is het gemakkelijk om te adverteren op een specifieke doelgroep. Je kunt bijvoorbeeld op plekken adverteren waar veel mensen komen die in je doelgroep passen.


Een ander voordeel van ouderwets adverteren is het feit dat je veel dingen zelf in de hand hebt. Bij online-adverteren ben je bijvoorbeeld afhankelijk van algoritmes en andere complexe zaken. Dit is dus niet het geval als je op een ouderwetse manier adverteert. Het enige wat van belang is, is dat je visitekaartje opvalt en dat er een sterke tekst op te zien is.

Visitekaartjes

Het uitdelen van visitekaartjes is een zeer goede manier om te adverteren. Een van de voordelen is dat het voordelig is. Tegen scherpe prijzen kun je tegenwoordig al vele visitekaartjes laten drukken. Zeker wanneer je veel in contact bent met klanten is het verstandig om ze een visitekaartje mee te geven. Maar je kunt visitekaartjes bijvoorbeeld ook neerleggen op bepaalde plekken. Op die manier kan de interesse van de mensen worden gewekt. Let wel: het is dan wel belangrijk om er uit te springen met je visitekaartje.


Zo is het bijvoorbeeld van belang dat de tekst op het visitekaartje heel sterk is. Het moet pakkend zijn en met weinig zinnen moet er veel worden verteld. Dat is het belang van een goede tekst. Om op een pakkende, concrete wijze ervoor te zorgen dat alle informatie wordt overgedragen. Het is dan ook van belang dat degene die het visitekaartje leest, gelijk duidelijkheid heeft over wat het bedrijf inhoudt en waarvoor je er terecht kan.

Visitekaartjes afmetingen

Maar niet alleen is het van belang om een goede tekst te hebben. Het is ook belangrijk om een visitekaartje met de juiste afmetingen te hebben. Er is vaak een standaard formaat visitekaartje die in Nederland wordt gebruikt. Dit is 85 bij 55 millimeter. Wanneer je visitekaartjes laat drukken kan het dan ook verstandig zijn om dit formaat te hanteren. Maar je kunt je visitekaartje natuurlijk ook in andere formaten laten drukken. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als je er echt uit wilt springen. Je kunt een visitekaartje dan groter laten maken. Ook bijvoorbeeld wanneer je meer tekst op het kaartje kwijt wilt.

Niet alleen de afmetingen zijn van belang, maar het is ook van belang dat de lay-out goed is. Veel mensen letten namelijk niet enkel op de tekst, maar ook op de vorm. Het is dan ook belangrijk bij visitekaartjes dat de lay-out er echt uitspringt. Het is dan van belang om bijvoorbeeld niet enkel neutrale kleuren te hebben. Neutrale kleuren springen namelijk niet zo in het oog en dat is een groot nadeel. Het is dan verstandig om gebruik te maken van hele felle kleuren. Die vallen namelijk veel meer op. En het doel van een visitekaartje is natuurlijk om gezien te worden.